Sunday, September 21, 2014

Double Rotor R-C Helicopter

၀ါသနာရွင္အဆင့္အသံုးျပဳေသာ အေ၀းထိန္း R-C ( Radio Control ) Helicopter မ်ားကို အရိုးရွင္းဆံုးပံုစံျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္ရာတြင္ လြယ္ကူေစရန္ ပန္ကာ (၂)ထပ္ တပ္ဆင္ထားသည္။ ၄င္း Helicopter မ်ားအား Coaxial (CX) (or) Dual Rotor (or) Contra-rotating ဟူ၍လည္း ေခၚၾကသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ လြယ္ကူစြာ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ၿပီး တရုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
၄င္းအမ်ဳိးအစားတြင္ Stabilizer (တည္ၿငိမ္ထိန္းတံ) Upper Blade အေပၚပန္ကာ၊ Lower Blade ေအာက္ပန္ကာႏွင့္ Tail Blade အၿမီးပန္ကာတို႔ျဖစ္သည္။
အေပၚပန္ကာႏွင့္ ေအာက္ပန္ကာတို႔သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဦးတည္ရာျဖင့္ လည္ပတ္ပါသည္။
ထိုသို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္လည္ပတ္ေစရန္ ပန္ကာတစ္ခုစီအား Motor တစ္လံုးစီျဖင့္ သီးျခားေမာင္းႏွင္ပါသည္။ ပန္ကာမ်ားသည္ သီးျခားဆန္႔က်င္ဘက္လည္ပတ္ေသာေၾကာင့္ ၄င္းတို႔မွထြက္ေပၚလာေသာ Torque ( Main Blade post တြင္ ေလ့လာရန္) သည္ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ဘက္သက္ေရာက္ကာ Body ကိုယ္ထည္ကို မလည္ပတ္ေစပဲ တည္ၿငိမ္စြာတည္ရွိေစပါသည္။
Helicopter အား ျပင္ပေလထု (outdoor) တြင္ ေမာင္းႏွင္ေသာအခါ ေလတိုက္မႈေၾကာင့္ Blade မ်ားတြင္ျဖစ္ေပၚေသာပင့္အား မတူညီမႈကို အလိုအေလွ်ာက္ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ရန္ Stabilizer ကို ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားသည္။
Stabilizer ၏ အစြန္း(၂)ဘက္တြင္ အေလးတံုး (သံတံုး) တစ္ခုစီ ထည့္ထားသည္။ Upper Blade ႏွင့္ တၿပိဳင္တည္းလည္ပတ္ရန္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ Stabilizer လည္ပတ္ေသာအခါ Weight တံုးအေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ CF (Centrifugal Force) ဗဟိုခြာအား ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ CF သည္ အျမဲတန္း ေရျပင္ညီအတိုင္းတည္ရွိသည္။ ေလတိုက္မႈေၾကာင့္ Helicopter သည္ ေရွ႕ေနာက္၊ေဘးဘယ္ညာလူးေသာအခါ Stabilizer သည္ လိုက္ပါမလူးေပ။ ထို႔ျပင္ Upper Blade အား Link မ်ားျဖင့္ဆက္သြယ္၍ Blade တစ္ခုခ်င္းစီ၏ Pitch angle (Main Blade post တြင္ ေလ့လာရန္) ကိုအလိုအေလ်ာက္ ထိန္းေက်ာင္းေပးသျဖင့္ Helicopter အား မလူးေစပဲ တည္ၿငိမ္စြာပ်ံသန္းေစသည္။ Stabilizer တြင္ပါေသာ Weight တံုးအေလးခ်ိန္သည္ လည္ပတ္မႈေၾကာင့္ ဗဟိုခြာအားအျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲသြားေသာေၾကာင့္ Blade မွ Lift အားေပၚတြင္ သက္ေရာက္မႈမရွိေတာ့ေပ။
ဤ CX Helicopter မ်ားတြင္ ဘယ္ညာေကြ႕ရန္အတြက္ Lower Blade ၏ လည္ပတ္ႏႈန္းကို အတိုးအေလ်ာ့ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းသည္။ ထိုသို႔အတိုးအေလ်ာ့ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ Lower Blade မွထြက္ေပၚလာေသာ Torque အားသည္ Upper Blade မွထြက္ေပၚလာေသာ Torque အားထက္ နဲျခင္း၊ မ်ားျခင္းျဖစ္ေပၚေစကာ Body အား ဘယ္သို႔လည္ေစျခင္း၊ ညာသို႔လည္ေစျခင္းျဖင့္ Helicopter ၏ ဦးတည္ရာအရပ္ကို ထိန္းေက်ာင္းေပးသည္။
CX Helicopter မ်ား ေရွ႕ေနာက္သြားေစရန္ Tail Blade မွ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ Tail Blade ကို ေမာ္တာအေသးတစ္လံုးျဖင့္ ေဒါင္လိုက္ တပ္ဆင္ထားသည္။ Motor အား ဘယ္(သို႔)ညာ လည္ပတ္ေစေသာအခါ Tail Blade မွ တြန္းအား(သို႔) ဆြဲအား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းျဖင့္ Helicopter အား ေရွ႕ေနာက္ ေရြ႕လ်ားေစသည္။

No comments: