Main Blade အား လည္ပတ္ေစျခင္းျဖင့္ Lift မတင္အားကို ရရွိပါသည္။ Blade တြင္ Lift မတင္အား ျဖစ္ေပၚပံုကို R-C Plane Wing ေတာင္ပံ Post တြင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
Helicopter သည္ ေလၿငိမ္ေနေသာအေနအထားတြင္ ပ်ံသန္းပါက ျပသနာမရွိေပ။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ ပ်ံသန္းေသာအခါ ျပင္ပေလထုတြင္ တိုက္ခတ္ေနေသာေလအလွ်င္ေၾကာင့္ Main Blade တြင္ Lift မအားျဖစ္ေပၚမႈ မတူညီေတာ့ေပ။
Blade ဒလက္(၂)ခုပါေသာ Main Blade ျဖင့္ ရွင္းျပပါမည္။ ပံုတြင္ နာရီေျပာင္းျပန္ CCW (Counter Clock Wise) လည္ေသာ Blade A ႏွင့္ Blade B ဟူ၍ (၂)ခုရွိပါသည္။ ေလသည္ Helicopter ေရွ႕တည့္တည့္မွတိုက္သည္ဆိုပါဆို႔။ Blade A တြင္ ျဖတ္စီးေသာ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္သည္ Blade လည္ပတ္ေသာအလွ်င္ႏွင့္ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္တို႔ ေပါင္းလဒ္ျဖစ္သည္။ Blade B တြင္ ျဖတ္စီးေသာ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္သည္ Blade လည္ပတ္ေသာအလွ်င္ႏွင့္ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္တို႔ ျခားနားျခင္း ရလဒ္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ Blade A တြင္ ျဖတ္စီးေသာ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္သည္ Blade B တြင္ ျဖတ္စီးေသာ ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္ထက္ မ်ားေနပါသည္။ အလွ်င္မ်ားလွ်င္ ပင့္မအားမ်ားေသာေၾကာင့္ Blade A သည္ Blade B ထက္ lift ပင့္မအား မ်ားေနပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ Main Blade လည္ပတ္မႈေၾကာင့္ Blade A သည္ Blade B ေနရာေရာက္ရွိလာပါသည္။ ထိုအခါ Blade B သည္ Blade A ထက္ lift ပင့္မအား မ်ားေနပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Helicopter ၏ ညာဘက္ျခမ္းသည္ ပင့္အားမ်ားေနၿပီး ဘယ္ဘက္ျခမ္းသည္ ပင့္အားနဲေနပါမည္။ ထိုအခါ Helicopter သည္ တစ္ဖက္ေစာင္းေနပါလိမ့္မည္။ ထို႔သို႔ Lift အားမတူညီမႈကို တူညီေစရန္ Blade Pitch angle ကို ေျပာင္းလဲေစျခင္းျဖင့္ ညွိယူရပါသည္။
Main Blade တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ Blade တစ္ခုခ်င္းစီ၏ Pitch angle ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ေအာင္ Mechanical Link တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖင့္ Lift အား တူညီမႈရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကသည္။
No comments:
Post a Comment