Carbon Brush အသံုးမျပဳေသာ Motor ကို Brush Less Motor ဟု ေခၚပါသည္။ ၄င္းတြင္ အလယ္အူတိုင္ လည္ေသာ Inner runner Motor ႏွင့္ အျပင္အိမ္ခြံလည္ေသာ Out runner Motor ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့ေသာပံုမ်ားမွာ Out runner Motor မ်ားျဖစ္ပါသည္။ Motor တြင္ လည္ပတ္ေသာ အျပင္အိမ္ခြံ Rotor တြင္ သံလိုက္တံုးမ်ားအေသတပ္ဆင္ထားပါသည္။ အလယ္အူတိုင္ Stator တြင္ Coil မ်ားပတ္ထားၿပီး Connection R,S,T သံုးစထုတ္ထားပါသည္။ Phase 1 အျဖစ္ R Connection အား Positive Volt (+) , S Connection အား Negative Volt (-) အျဖစ္ ေပးသြင္းပါသည္။ Phase 2 တြင္ ( S + , T - ) ႏွင့္ Phase 3 တြင္ ( T + , R - ) ေပးသြင္းပါသည္။ ထို Phase အစဥ္လိုက္ Volt ေပးသြင္းမႈကို Motor ႏွင့္ သီးျခားတပ္ဆင္ရေသာ ESC ( Electronic Speed Control ) မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါသည္။ ထိုသို႔ Stator Coil ၏ Phase အစဥ္လိုက္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ Stator ၏ သံလိုက္စက္ကြင္းသည္လည္း အစဥ္ လိုက္ေျပာင္းလဲေနပါသည္။ Rotor တြင္တပ္ဆင္ထားေသာ သံလိုက္တံုးမ်ားႏွင့္ ဆြဲငင္မႈ၊ တြန္းကန္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚကာ Rotor သည္ လည္ပတ္ပါသည္။ Inner runner Motor တြင္ အျပင္အိမ္ခြံ Stator သည္ အေသျဖစ္ၿပီး Coil မ်ားပတ္ထားပါသည္။ အလယ္၀င္ရိုး Rotor တြင္ သံလိုက္တံုးမ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး လည္ပတ္ပါသည္။ အလုပ္လုပ္ပံုသေဘာတရားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ Brush Less Motor မ်ား၏ Speed အား Phase ေျပာင္းလဲခ်ိန္ အေႏွးအျမန္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ပါသည္။ RC Plane မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳပါသည္။ အသံုးျပဳေသာ Volt အားမွာ DC 11V ျဖစ္ပါသည္။ Motor မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ ရည္အား KV ျဖင့္ သတ္မွတ္ပါသည္။ 1200 KV Motor မ်ားကို အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကပါသည္။ KV ဆိုသည္မွာ rpm (revolution per minute) / Supply Volt ျဖစ္ပါသည္။ 1200 KV Motor အား 1V ေပးသြင္းပါက 1200 rpm လည္ပတ္မည္ျဖစ္ၿပီး 11V ေပးသြင္းပါက 13200 rpm လည္ပတ္မည္ျဖစ္ ပါသည္။
1 comment:
burshless motor ေတြက AC နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာပါလား ESC ကေန DC AC ေျပာင္းေပးတာာလားခင္ဗ် ၊ နည္းနည္း ရႈပ္သြားလို႔ ေမးၾကည့္တာပါ
Post a Comment