RC Plane တြင္ အသံုးျပဳေသာ Motor မ်ားသည္ DC ( Direct Current ) ကို အသံုးျပဳသည္။ Motor တြင္ Carbon brush အသံုးျပဳေသာ Brush Motor ႏွင့္ အသံုးမျပဳေသာ Brush less Motor ဟု (၂)မ်ဳိး ရွိပါသည္။ Brush Motor အေၾကာင္း တင္ျပပါမည္။ Motor တြင္ သံလိုက္တံုးမ်ားအား ေမာ္တာအိမ္ခြံ နံရံတြင္ သံလိုက္၀င္ရိုးစြန္းဆန္႔က်င္ဘက္အေနအထားျဖင့္ အေသတပ္ဆင္ထားပါသည္။ အလယ္၀င္ရိုး Armature တြင္ Coil မ်ားပတ္ထားပါသည္။ ယင္း Coil မ်ားအား Commutator ႏွင့္ Carbon Brush တို႔မွ တဆင့္ လွ်ပ္စီးစီး၀င္ေစပါသည္။ Armature အား Volt အား Phase 1 ( +,-) ေပးလိုက္ေသာအခါ Armature တြင္ သံလိုက္စက္ကြင္းျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ထိုအခါ ေမာ္တာအိမ္တြင္ အေသတပ္ဆင္ ထား ေသာ သံလိုက္တံုးမ်ားျဖင့္ သံလိုက္သေဘာတရားအရ မ်ဳိးတူ၀င္ရိုးစြန္းမ်ား တြန္းကန္ၿပီး ဆန္႔က်င္ ဘက္၀င္ရိုးစြန္းမ်ား ဆြဲငင္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ ဆြဲငင္တြန္းကန္ရာတြင္ သံလိုက္တံုး၏ေျမာက္၀င္ရိုးစြန္းႏွင့္ Armature ၏ေတာင္၀င္ရိုးစြန္း၊ သံလိုက္တံုး၏ ေတာင္၀င္ရိုးစြန္းႏွင့္ Armature ၏ ေျမာက္၀င္ရိုးစြန္းတို႔ တစ္တန္းတည္းက်ေသာအခါ Armature ၏ Commutator အေနအထားသည္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြား သည္။ ထိုအခါ Armature Coil ထဲသို႔ လွ်ပ္စီးသည္ Phase 2 ( - , + ) ျဖင့္ စီး၀င္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Armature ၏ သံလိုက္၀င္ရိုးစြန္းမ်ားသည္လည္း ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားကာ တစ္ဘက္သို႔လည္ပါသည္။ ထိုအခါ Commutator သည္ Phase 1 ( + , - ) ျပန္ျဖစ္သြားၿပီး Armature သည္ ဆက္လက္လည္ ပတ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ Armature သည္ ဆက္တိုက္လည္ပတ္ေနပါသည္။ ေပးသြင္း Volt အား အနည္းအမ်ားျဖင့္ Motor Speed ကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါသည္။ Brush Motor ၏ အားနည္းခ်က္မွာ လည္ပတ္ေနေသာ Armature Coil အား Carbon Brush ျဖင့္ လွ်ပ္စီးစီး၀င္ေစေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကာ လာေသာအခါ Carbon Brush ပြန္းစားမႈျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
No comments:
Post a Comment