Stroke ဆိုသည္မွာ Engine Cylinder အတြင္းရွိ Piston အတက္အဆင္းျပဳလုပ္ျခင္းအား Stroke ဟုေခၚပါသည္။ Two Stroke Engine တြင္ Piston အေပၚတက္ေသာ Stroke တိုင္းသည္ Compression Stroke ျဖစ္ၿပီး Piston ေအာက္သို႔ဆင္းေသာ Stroke တိုင္းသည္ Power Stroke ျဖစ္ပါသည္။ Cylinder နံရံေအာက္ေျခတြင္ Intake port ေလ၀င္ေပါက္ ေဖာက္ထားၿပီး ၎ထက္အနဲငယ္ျမင့္ေသာေနရာတြင္ Exhaust Port စြန္႔ထုတ္ေလေပါက္ ကို ေဖာက္ထားပါသည္။
ပထမဦးစြာ Piston သည္ အေပၚသို႔တက္ေသာအခါ Crank case အတြင္း ေလဟာနယ္ျဖစ္ေပၚသြား ပါသည္။ ထိုေလဟာနယ္ထဲသို႔ ျပင္ပမွေလမ်ားသည္ Carburettor ေလာင္စာႏွင့္ေလေရာေႏွာကရိယာ ကိုျဖတ္၍ ေလာင္စာဆီေငြ႕ႏွင့္ေရာေႏွာၿပီး တစ္ဘက္သြားအဆို႔ရွင္ One Way Check Valve ကိုျဖတ္၍ ၀င္ေရာက္လာပါသည္။ Piston သည္ အေပၚဆံုး TDC (Top Dead Center) သို႔ေရာက္ရွိၿပီး ေအာက္သို႔ ျပန္ဆင္းလာေသာအခါ အဆို႔ရွင္သည္ ပိတ္သြားၿပီး Crank Case အတြင္းရွိ ေလာင္စာေလအေရာအား Compress ဖိသိပ္ပါသည္။
Piston သည္ BDC (Bottom Dead Center) သို႔ေရာက္ရွိေသာအခါ Intake Port သည္ ပြင့္သြားၿပီး Crank Case အတြင္းရွိ ဖိသိပ္ခံထားရေသာ ေလာင္စာေလအေရာသည္ Cylinder အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။
Piston သည္ အေပၚသို႔ျပန္လည္တက္ေသာအခါ Intake Port ႏွင့္ Exhaust Port တို႔သည္ ပိတ္သြားၿပီး Cylinder အတြင္းရွိ ေလာင္စာေလအေရာအား ဖိသိပ္ပါသည္။ Piston ထိုသို႔အေပၚတက္ေသာအခါ Crank Case အတြင္းသို႔ ေလာင္စာေလအေရာ အသစ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာပါသည္။
Piston သည္ အျမင့္ဆံုးအေနအထား TDC သို႔ေရာက္ရွိေသာအခါ Gas Engine တြင္ Spark Plug မွ၎ Glow Engine တြင္ Glow Plug မွ၎င္း ဖိသိပ္ခံ ေလာင္စာေလအေရာအား မီးရႈိ႕ေပးပါသည္။ ထိုအခါ ေလာင္စာေလအေရာသည္ ေလာင္ကၽြမ္းေပါက္ကြဲၿပီး Expand က်ယ္ျပန္႔လာကာ Piston အား အားျဖင့္ ေအာက္သို႔ဖိခ်ပါသည္။ Piston ေအာက္သို႔ဆင္းေသာအခါ Crank Case အတြင္းရွိ အသစ္၀င္လာေသာ ေလာင္စာေလအေရာအား ဖိႏွိပ္ပါသည္။
Piston သည္ ေအာက္သို႔ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားလာရာ Exhaust Port သည္ အရင္ပြင့္သြားပါသည္။ ထိုအခါ ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး Gas မ်ားသည္ ျပင္ပေလထုဖိအားထက္ မ်ားေသာေၾကာင့္ ျပင္ပေလထုအတြင္း ထြက္သြားပါသည္။
Piston သည္ ေအာက္သို႔ ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားလာရာ BDC အနီးတြင္ Intake Port ပါပြင့္သြားပါသည္။ ထိုအခါ Crankcase အတြင္းရွိ ဖိသိပ္ခံထားရေသာ ေလာင္စာေလအေရာ အသစ္သည္ Intake Port မွ ၀င္ေရာက္လာၿပီး Cylinder အတြင္းရွိ ေလင္ကၽြမ္းၿပီးလက္က်န္ Gas မ်ားအား Exhaust Port မွ တြန္းထုတ္ကာ Cylinder အတြင္း ၀င္ေရာက္ေနရာယူပါသည္။
ထို႔ေနာက္ Piston သည္ Crank Arm ၏ Flywheel အားေၾကာင့္ အေပၚသို႔တက္ၿပီး Cylinder အတြင္းရွိ ေလာင္စာေလအေရာအား ဖိသိပ္ၿပီး Crankcase အတြင္းသို႔ ေလာင္စာေလအေရာအသစ္အား ၀င္ေရာက္လာေစပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ Piston သည္ အေပၚေအာက္လႈပ္ရွားၿပီး Connecting rod မွတဆင့္ Crank Shaft ကို လည္ပတ္ေစပါသည္။ Two Stroke RC Plane Engine မ်ားတြင္ ေခ်ာဆီ Engine Oil ကို သီးသန္႔ထည့္သြင္းအသံုးမျပဳေပ။ ေခ်ာဆီအား ေလာင္စာဆီထဲတြင္ အခ်ဳိးက် ေရာစပ္ထားပါသည္။ ေခ်ာဆီေငြ႕သည္ ေလာင္စာဆီေငြ႕ႏွင့္အတူ Engine အတြင္း၀င္ေရာက္ၿပီး ထိေတြ႕ရာမ်က္ႏွာမ်က္ႏွာျပင္မ်ားတြင္ တြယ္ကပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Cylinder နံရံ၊ Piston ႏွင့္ အျခားေသာ လည္ပတ္သည့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား Corosion ပြန္းစားမႈမွ ကာကြယ္ေပးပါသည္။
No comments:
Post a Comment