ေလယာဥ္တစ္စီး ေလထဲပ်ံသန္းႏိုင္ျခင္းမွာ ေတာင္ပံမွမတင္အား Lift ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေလယာဥ္ေတာင္ပံမ်ားသည္ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ခံုးၿပီး ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္သည္ ျပားေနပါသည္။ ေလယာဥ္သည္ အား Thrust တစ္ခု
ခုခုေၾကာင့္ ေရွ႕သို႔ေရြ႕လ်ားေသာအခါ ေတာင္ပံအားေလတိုးပါသည္။ ထိုေလသည္ ေတာင္ပံအေပၚမ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္ ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္တို႔အား ခြဲၿပီး ျဖတ္စီးရပါသည္။ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ျဖတ္စီးရေသာေလသည္ ေတာင္ပံမ်က္ႏွာျပင္ခံုးေနေသာေၾကာင့္ ျမန္ျမန္ျဖတ္စီး ရပါသည္။ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ျဖတ္စီးရေသာေလသည္ မ်က္ႏွာျပင္ျပားေနေသာေၾကာင့္ ပံုမွန္နီးပါးသာ ျဖတ္စီးရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္ Velocity (V1) သည္ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္ Velocity (V2) ထက္မ်ားေနပါသည္။ ရူပေဗဒသေဘာတရားအရ အလွ်င္ Velocity မ်ားလွ်င္ ဖိအား Pressure (P) နဲပါသည္။ Velocity inversely proportional to Pressure. ထို႔ေၾကာင့္ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ Pressure သည္ နဲေနၿပီး ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ Pressure သည္ မ်ားေနပါသည္။ ထို ဖိအားမညီမွ်မႈ Pressure Difference ေၾကာင့္ ေတာင္ပံသည္ ေလယာဥ္ပ်ံအား အေပၚသို႔မတင္ပါသည္။ ေတာင္ပံအား ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး၏ အေလးခ်ိန္ဗဟိုခ်က္ Center of Gravity အနီးတြင္ ခ်ိန္ဆတပ္ဆင္ၾကပါသည္။ RC Plane မ်ားတြင္ ေတာင္ပံအား ေဖာ့ျဖင့္ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳၾကပါသည္။
ခုခုေၾကာင့္ ေရွ႕သို႔ေရြ႕လ်ားေသာအခါ ေတာင္ပံအားေလတိုးပါသည္။ ထိုေလသည္ ေတာင္ပံအေပၚမ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္ ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္တို႔အား ခြဲၿပီး ျဖတ္စီးရပါသည္။ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ျဖတ္စီးရေသာေလသည္ ေတာင္ပံမ်က္ႏွာျပင္ခံုးေနေသာေၾကာင့္ ျမန္ျမန္ျဖတ္စီး ရပါသည္။ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ျဖတ္စီးရေသာေလသည္ မ်က္ႏွာျပင္ျပားေနေသာေၾကာင့္ ပံုမွန္နီးပါးသာ ျဖတ္စီးရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္ Velocity (V1) သည္ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ေလစီးေၾကာင္းအလွ်င္ Velocity (V2) ထက္မ်ားေနပါသည္။ ရူပေဗဒသေဘာတရားအရ အလွ်င္ Velocity မ်ားလွ်င္ ဖိအား Pressure (P) နဲပါသည္။ Velocity inversely proportional to Pressure. ထို႔ေၾကာင့္ အေပၚမ်က္ႏွာျပင္ Pressure သည္ နဲေနၿပီး ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ Pressure သည္ မ်ားေနပါသည္။ ထို ဖိအားမညီမွ်မႈ Pressure Difference ေၾကာင့္ ေတာင္ပံသည္ ေလယာဥ္ပ်ံအား အေပၚသို႔မတင္ပါသည္။ ေတာင္ပံအား ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး၏ အေလးခ်ိန္ဗဟိုခ်က္ Center of Gravity အနီးတြင္ ခ်ိန္ဆတပ္ဆင္ၾကပါသည္။ RC Plane မ်ားတြင္ ေတာင္ပံအား ေဖာ့ျဖင့္ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳၾကပါသည္။
No comments:
Post a Comment